Ben gisteren voor de vierde keer bij VIVO (de plaatselijke proximus) langs geweest. Na eens te gaan informeren, was ik nog eens langs geweest met mijn GSM-toestel om te checken of ik daar een plaatselijke "pay&go" kaart kon in plaatsen. Verder ook nog eens info gevraagd over de verschillende tarieven: met een betaalkaart betaal je 1.96 per minuut en met een abonnement betaal je 0.82 per minuut. Geef mij dan maar een abonnement! Dat lukt enkel als je een geregistreerd adres hebt (bewijs van stroom of water op Uw naam was ook goed.) Natuurlijk heb ik dat niet! Ik heb hen verteld dat dit de reinste discriminatie is en ben wandelen gegaan. Ze hebben zo'n bang dat je niet meer gaat betalen, terwijl als de vorige maand niet betaald is ze Uw nummer afsluiten en je steeds een voorschot op Uw abonnement moet betalen of anders ook afgesloten.
Na wat rondvragen hier en daar had ik besloten om toch maar een pay&go kaart te nemen in mijn toestel, makkelijkste en minste rompslomp. Sorry onze chips zijn op, na kerstmis krijgen we nieuwe binnen!
Geen enkele telefoon krijgen is wel een ongelooflijke luxe, maar ook niemand kunnen bellen is een beetje minder!