zaterdag 12 oktober 2013

Zwitserland heeft de worldcup reeds in handen!

Na mijn jaarlijkse Europa - België bezoek ben ik afgelopen maandag terug thuis aangekomen. De eerste dag was het hier maar Belgisch weer, maar ondertussen is de zomer langzaam op gang aan het komen met temperaturen van 25+ tot 30°
Voor al diegene die de intentie hebben om mij eens te komen bezoeken: momenteel loopt via KLM en Air France een promotie voor Rio aan +/- 570€ (echt goedkoop), boeken voor 28/10. Voor de juiste cijfers en details bezoek de sites!

Met al die voetbalgekte rond de Rode Duivels was ik reeds enkele dagen aan het zoeken waar ik eventueel kon kijken, was ik al een kabel gaan kopen om mijn TV te verbinden met mijn computer, ... tot ik donderdagnamiddag Kristof (de Zwitser) tegen kwam en die was bijna zeker dat deze wedstrijd te zien was via "Sky" (betaalzender). Na onze pintjes zijn we dan gaan uitzoeken bij zijn thuis en inderdaad de Belgen werden live uitgezonden om 13u en de Zwitsers om 15u! Schitterend!!!

Vrijdag bij zijn thuis om 12u afgesproken en de BBQ stond reeds gloeiend! Ik had wat extra bier (echte Belgische Stella) meegenomen en Rubens (net terug van Argentinië) kwam ons Europeanen als Argentijn aanmoedigen! Kristof had nog een leuk spelletje gevonden: bij elk doelpunt moest er tussen de pintjes een cachaca gedronken worden en op de definitieve plaatsing van zowel België als Zwitserland kwam er nog eentje extra!!! We waren goed bezegeld na deze spelen!!!

Maar tussen de matchen door toonde Kristof ons bijgevoegde foto: Blatter die de worldcup overhandigd aan Kristof: hebben die Zwitsers hier een omkoopschandaal gestart???
Uitleg: Blatter organiseert elk jaar in zijn Zwitsers geboortedorp een ludiek voetbaltornooi en dit was nu toevallig Kristof zijn laatste Zwitserse verblijfplaats en zo kwam ....
Ik geloof toch eerder de eerste versie!