zondag 17 november 2013

14u van São Paulo tot B&B Sitio Jan!

Dit WE was het met op vrijdag 15/11 een nationale vrije dag eindelijk nog eens een verlengd WE. Het was lang geleden, omdat als hier een vrije dag op zaterdag of zondag valt, dan is dat gewoon pech, die wordt niet vervangen door vrijdag of maandag!
Zodoende was het nogmaals een ideale gelegenheid om er een fijn gezellig verlengd WE van te maken. Eén heel groot probleem: iedereen denkt er zo over!!!
Ik had dit WE gasten in onze B&B van São Paulo en zij zouden hier hun ouders ontmoeten die vanuit Rio kwamen.

Ze waren vrijdag om 5u 's morgens vertrokken in São Paulo omdat ze wel wat file verwachtte. Maar eens de autosnelweg verlaten in Taubaté (ongeveer half weg) begon de ellende. Ze vertelde me dat ze enkele keren (4a5, ze wilden het niet meer herinneren) compleet stil hadden gestaan gedurende een 45 min.!!! Eens in Ubatuba aangekomen, richting Paraty ging het weer vlotter. Dit stuk doe ik normaal in ongeveer 1u15, zij waren nu ongeveer 10u kwijt!!! Ze belde mij onderweg of dit echt wel de kortste weg was, of ze niet beter langs Cunha gingen? Maar de verbinding Cunha - Paraty is een veredelde veldweg wat ze nog aan het maken zijn en waarlangs elke GPS je stuurt. Ik zei hen, gewoon geduld, maar ik kon ook niet weten dat je zoveel geduld nodig had!
De ouders kwamen van Rio met de bus, deze had slechts een uurtje vertraging!
Ze zagen al bij al nog tamelijk uit bij aankomst, ik zou gek en over gestresseerd zijn, denk ik!
Gelukkig voor hen gaan ze eerst nog enkele dagen naar Ilha Grande, want zondag wil natuurlijk ook iedereen weer terug naar São Paulo.
Voor de rest waren ze zeer blij met het verblijf in B&B Sitio Jan!!!