maandag 25 november 2013

Niet altijd zonneschijn!

Het is inderdaad niet allemaal zonneschijn hier in Paraty de laatste dagen! Het is nu al zeker 48u aan het regenen. Blijkbaar is dit onze portie van "maartse buien en aprilse grillen".
Mijn mooie uitzicht is zelfs regelmatig volledig dicht door de wolken. (zie foto)
Het is hier dan ook een uitloper van het Atlantisch regenwoud, en ook doordat het regelmatig regent is hier ook alles zo groen en blijft ook alles zo groen.
Eén groot voordeel we moeten onze jonge plantjes niet gieten, ik hoop alleen dat ze niet teveel water krijgen. Koud is het niet, het was vandaag nog 25°. En de voorspellingen zijn voor morgen al een stuk beter met 5 i.p.v. 25 mm regen en overmorgen opnieuw droog met 32°; als het allemaal klopt! Want één ding kan ik je zeggen: dit weer ben je snel knots beu!!!
Gelukkig heb ik bij mijn laatste België bezoek nog wat extra boeken gekocht, en kunnen we ons zo bezig houden met wat lectuur te verslinden. Alhoewel zelfs dit plezanter is met wat zonneschijn!